הערב: עפולה רוצה להלחיץ את הוד"ש

עירוני רעננה מפסגת הטבלה תארח את הפועל עפולה שעדיין לא ויתרה על הפלייאוף. נצחון של האדומים עשוי להלחיץ את הוד"ש שבמקום השמיני. הפסד יצמצם את סיכוייה של עפולה לפלייאוף.

16797142_352308181835901_2053783811839970527_o.jpg

בכושר נהדר, יובל זוסמן (צילום: לימור מלינוף)

עירוני רעננה – הפועל עפולה (מטרווסט, 19:30, בסיבוב הקודם:)

המחזור ה-21 ייפתח מחר עם משחק שמבטיח לא מעט בין עירוני רעננה מהפסגה להפועל עפולה. בסיבוב הקודם זה היה משחק החזרה הראשון של דימיטריוס טרידוול והסנטר דאג להוכיח לכולם מה הוא שווה. עפולה עדיין במאבק על המקום השמיני והיא תצטרך לנצח פעמיים יותר מהוד"ש עד סוף העונה.

עירוני רעננה חזרה למקום הראשון ביום שלישי האחרון כשניצלה הפסד של הפועל ב"ש ברחובות. הקבוצה של ברק פלג לא התקשתה להביס את הפועל חיפה והשיגה נצחון שלישי ברציפות ורביעי מחמשת משחקיה האחרונים. מי שנמצא בכושר נהדר בשבועות האחרונים הוא יובל זוסמן שקלע 8 מ-18 השלשות האחרונות שזרק ומסר יותר מ-5 אסיסטים בשלשות המשחקים האחרונים. לרעננה מצפים עוד לא מעט משחקים קשים עד סוף העונה כמו ר"ג/גבעתיים והפועל ב"ש. מנגד, בהפועל עפולה יודעים שמעכשיו כל משחק הוא כמו גמר גביע. מכבי הוד"ש עדיין מקדימה את האדומים בנצחון וחצי, ולכן על מנת לעקוף אותם יצטרך רועי פרל לנצח פעמיים יותר מהוד"ש. זאת הפעם הרביעית העונה שעפולה פוגשת קבוצה מהמקום הראשון, בשלושת הפעמים הקודמות היו אלה נס ציונה, רעננה וב"ש ועפולה יצאה מהמשחקים הללו עם שני נצחונות. הפסד בפנינת השרון עשוי לסגור את המאבק על הפלייאוף.

תחזית הפאנל:

פלק: אחת הסיבות שאנחנו עדיין מדברים על עפולה כעל קבוצה לגיטימית בבית העליון (וכל מי שחושב אחרת או טועה או משקר את עצמו), היא השיפור הגדול בהגנה שלה בסיבוב השני למרות ההפסדים להוד"ש ורחובות שעשויים להיות מכריעים. העובדה שכמו בסיבוב הקודם היא מגיעה למשחק מול רעננה בהרכב מלא ובסוג של מומנטום (בסיבוב קודם רחובות 'גנבה' ניצחון בבירת העמק), עשויים לשחק לזכותה. שחקני המפתח שלי במשחק הזה הם רון סבג ועומר טל בעפולה וגיא לביא במידה וישחק יחד עם יתר חבריו לקו האחורי. עפולה קבוצה אחרת היום ולכן תמשיך לנצח – חד ספרתי ומטה.

שמולי: איי עפולה, עפולה. מה שנצחון אחד נוסף היה יכול להקנות לרועי פרל, אולם חלומות לחודש ומציאות לחוד. הפסד נוסף של עפולה וכנראה חלומות הפלייאוף, שגם ככה לא בשליטתם, ייעלמו קליל. רעננה אמנם חזרה למקום הראשון מזה זמן רב, אך היא תיפרד ממנו כבר ביום שלישי. עפולה שוב תוכיח לנו שהיא שווה פלייאוף בסגל הנוכחי. 6-9 לאורחים.

לוינגר: לעפולה מחכים שבועיים-שלושה של משחקי מפתח. הפסד ברעננה זה סביר מצד אחד, אבל זה גם יכול להיות סוף הסיפור לפלייאוף לאור המצב בטבלה. החבורה הלוחמת של ברק פרג תרצה להישאר במקום הראשון. לדעתי המפתח הוא טרידוול, ומה שרעננה תעשה כדי לגרום לו להיות באחוזים נמוכים. מצד שני, אם עפולה לא תדע להתמודד עם האינטנסיביות של הגנת רעננה הם יהיו בבעיה גדולה. רעננה עד 8.

נועם כהן: משחק סופר חשוב לשתי הקבוצות. רעננה רוצה לשמור על המקום הראשון לפחות עד הגעתה של באר שבע בעוד עפולה נלחמת על הסיכוי לסיים במקום השמיני. מכיוון שרעננה ממש לא תרצה לקבל את עפולה כיריבה ברבע הגמר אחת המוטיבציות הגדולות שלה במשחק הזה תהיה להקטין עוד יותר את הסיכויים של האורחים. צפוי משחק צמוד מאד, מהמר שרעננה תדע בסוף לקחת את זה גם בגלל שהלחץ על עפולה גדול מידי.


גודיס: נראה שאף אחד לא מפקפק בעבודה שעפולה עם טרידוול כשיר היא קבוצת צמרת לגיטימית בליגה. הבעיה שעפולה לא חוותה מספיק משחקים כאלה העונה, דבר שהשפיע על מיקומה בטבלה. היום עפולה תעמוד בפני משוכה קשה. רעננה אחת הקבוצות היותר מרשימות ויציבות שיש בליגה מעמידה קו קדמי מצוין שאמור להקשות מאוד על טרידוול וקאנון שעד עכשיו נראה שאף קבוצה לא הצליחה להתמודד עם השניים. רעננה נראית כמו מכונה משומנת שמבינה היטב את שיטת המשחק של העומד בראשה- ברק פלג. רעננה תרצה ליהנות קצת מניחוחות המקום הראשון ובשביל זה היא תצטרך לשלוט בקצב המשחק ובריבאונד מהרגע הראשון. 5-8 לרעננה.

כתיבת תגובה